1. Arbetsmiljön får aldrig underskattas
  2. Slipa dina knivar på rätt sätt
  3. Träning som ger dig energi i vardagen
  4. Trädgårdsmöbler ska vara tåligare än vanliga möbler
  5. Lugn i kropp och själ
  6. Letar du efter en ny och pålitlig cykel?
  7. Förbindelser över sundet?
  8. Ta ett lån för att köpa ny cykel
  9. Köp de bästa träningsredskapen för att komma i form
  10. Kom äntligen igång med gymmandet
  11. Utrustning för löpträningen
  12. Fitness är inte bara en hobby, men en livsstil!
  13. Unika träningsmetoder som sätter igång motivationen igen
  14. Att ta hand om sig mellan träningarna
  15. Kom igång med träningen hemma
  16. Har du problem med pronationen?
  17. Så väljer du rätt sängram
  18. Få ordning på hemmagymmet
  19. Inred ett hemmagym som komplement
  20. Skriv ner dina målsättningar för din träning
  21. HAR DU EN MODERN OCH ATTRAKTIV LIVSSTIL?
  22. Every pleasure is to be
  23. Heaven it in so upon so life
  24. Said could convince her and
  25. Simple and regular than
  26. Replenish itself
  27. Pityful a rethoric ques
  28. If several languages coalesce
  29. When I hear the buzz
  30. Cattle i green first good
  31. Pronunciation more common
  32. She reached the first hills
  33. To achieve this it would be necessary
  34. I neglect my talents
  35. She packed her seven versalia
  36. Heaven and earth seem
  37. The blind texts it is an almost
  38. I should be incapable
  39. Evening be whose seasons
  40. Plants are noticed by me
  41. Their pronunciation and their most
  42. Unknown plants are noticed
  43. Grammar resulting language
  44. It is a paradisematic country
  45. Hello world!
  46. Then they are still using her
  47. Could refuse to pay expensive
  48. Could impress upon paper
  49. Her for their projects again
  50. Heaven and earth seem
  51. Where it came from it
  52. When darkness overspreads
  53. Then she continued her way
  54. My soul is the mirror
  55. Into the belt and made

Alla vet väl numera att träning och motion är viktigt för kropp och hälsa, framförallt om man har ett yrke där man sitter stilla det mesta av dagen. Det kan handla om att inte gå upp i vikt, men det handlar lika mycket om att få ork och att hålla sig skarp mentalt. För de flesta av oss så har man ett syfte med sin träning när man börjar träna. Att man önskar at gå ner i vikt, eller att man önskar sig flera och mer synliga muskler, är nog det vanligaste. Det kan även handla om att göra sig klar till ett stort motionslopp såsom vasaloppet eller liknande.

Mål kan vara motiverande

Väldigt ofta blir träningen roligare och mera motiverande, om man har ett tydligt mål med träningen. Dock kan det ibland bli lite diffust vad målet egentligen är, om man inte formulerat det tydligt. Man har t.ex. ett mål om att bli ”starkare”, vilket inte är särskilt konkret. När är man starkare? Genom att precisera konkreta mål som t.ex. att jag skall kunna klara 10 repetitioner med en viss vikt i biceps-curl, så kan man lättare använda sina mål i den dagliga träningen. Om man har ett stort överordnat mål, som t.ex. att man skall gå ner 20kg i vikt, så kan det vara en god ide att även jobba med delmål. När man tränat hårt en vecka eller två, och så gått ner ca 1kg, så kan det kännas oöverkomligt med 20kg. Om man istället jobbar med ett delmål som heter 2 kg efter 3 veckor, så kan man se att man är på rätt väg, vilket ger en känsla av succés. Den positiva känslan kan göra att man får mera motivation att fortsätta.

Skriv ner dina mål

Många studier som handlar om målsättningar har vist, att det är större chans att nå sina mål, om man skriver ner dem. Genom att formulera ett precist och konkret mål, och skriva ner det, så känner man sig mera engagerad i att också nå målet. Ett bra tips är att skriva ut sina mål och delmål med en skrivare, och hänga upp hemma, exempelvis på kylskåpet. Att hela tiden skriva ut mål och liknande behöver heller inte bli dyrt, om man använder kompatibla bläckpatroner till sin skrivare. Om du t.ex. har en Brother skrivare, så kan du finna brother skrivarpatroner via linket.

Lycka till med dina mål och din träning!

29 Comments