1. Träning som ger dig energi i vardagen
  2. Trädgårdsmöbler ska vara tåligare än vanliga möbler
  3. Lugn i kropp och själ
  4. Letar du efter en ny och pålitlig cykel?
  5. Förbindelser över sundet?
  6. Ta ett lån för att köpa ny cykel
  7. Köp de bästa träningsredskapen för att komma i form
  8. Kom äntligen igång med gymmandet
  9. Utrustning för löpträningen
  10. Fitness är inte bara en hobby, men en livsstil!
  11. Unika träningsmetoder som sätter igång motivationen igen
  12. Att ta hand om sig mellan träningarna
  13. Kom igång med träningen hemma
  14. Har du problem med pronationen?
  15. Så väljer du rätt sängram
  16. Få ordning på hemmagymmet
  17. Inred ett hemmagym som komplement
  18. Skriv ner dina målsättningar för din träning
  19. HAR DU EN MODERN OCH ATTRAKTIV LIVSSTIL?
  20. Every pleasure is to be
  21. Heaven it in so upon so life
  22. Said could convince her and
  23. Simple and regular than
  24. Replenish itself
  25. Pityful a rethoric ques
  26. If several languages coalesce
  27. When I hear the buzz
  28. Cattle i green first good
  29. Pronunciation more common
  30. She reached the first hills
  31. To achieve this it would be necessary
  32. I neglect my talents
  33. She packed her seven versalia
  34. Heaven and earth seem
  35. The blind texts it is an almost
  36. I should be incapable
  37. Evening be whose seasons
  38. Plants are noticed by me
  39. Their pronunciation and their most
  40. Unknown plants are noticed
  41. Grammar resulting language
  42. It is a paradisematic country
  43. Hello world!
  44. Then they are still using her
  45. Could refuse to pay expensive
  46. Could impress upon paper
  47. Her for their projects again
  48. Heaven and earth seem
  49. Where it came from it
  50. When darkness overspreads
  51. Then she continued her way
  52. My soul is the mirror
  53. Into the belt and made

Alla vet väl numera att träning och motion är viktigt för kropp och hälsa, framförallt om man har ett yrke där man sitter stilla det mesta av dagen. Det kan handla om att inte gå upp i vikt, men det handlar lika mycket om att få ork och att hålla sig skarp mentalt. För de flesta av oss så har man ett syfte med sin träning när man börjar träna. Att man önskar at gå ner i vikt, eller att man önskar sig flera och mer synliga muskler, är nog det vanligaste. Det kan även handla om att göra sig klar till ett stort motionslopp såsom vasaloppet eller liknande.

Mål kan vara motiverande

Väldigt ofta blir träningen roligare och mera motiverande, om man har ett tydligt mål med träningen. Dock kan det ibland bli lite diffust vad målet egentligen är, om man inte formulerat det tydligt. Man har t.ex. ett mål om att bli ”starkare”, vilket inte är särskilt konkret. När är man starkare? Genom att precisera konkreta mål som t.ex. att jag skall kunna klara 10 repetitioner med en viss vikt i biceps-curl, så kan man lättare använda sina mål i den dagliga träningen. Om man har ett stort överordnat mål, som t.ex. att man skall gå ner 20kg i vikt, så kan det vara en god ide att även jobba med delmål. När man tränat hårt en vecka eller två, och så gått ner ca 1kg, så kan det kännas oöverkomligt med 20kg. Om man istället jobbar med ett delmål som heter 2 kg efter 3 veckor, så kan man se att man är på rätt väg, vilket ger en känsla av succés. Den positiva känslan kan göra att man får mera motivation att fortsätta.

Skriv ner dina mål

Många studier som handlar om målsättningar har vist, att det är större chans att nå sina mål, om man skriver ner dem. Genom att formulera ett precist och konkret mål, och skriva ner det, så känner man sig mera engagerad i att också nå målet. Ett bra tips är att skriva ut sina mål och delmål med en skrivare, och hänga upp hemma, exempelvis på kylskåpet. Att hela tiden skriva ut mål och liknande behöver heller inte bli dyrt, om man använder kompatibla bläckpatroner till sin skrivare. Om du t.ex. har en Brother skrivare, så kan du finna brother skrivarpatroner via linket.

Lycka till med dina mål och din träning!

29 Comments