1. Viktminskningspaket är bra för att gå ner i vikt snabbare
  2. Olika sätt att låna pengar snabbt på
  3. För vem passar det med ett resekort?
  4. Många timmars skoj med ett lekkök
  5. Att tänka på när du tränar
  6. Arbetsmiljön får aldrig underskattas
  7. Slipa dina knivar på rätt sätt
  8. Träning som ger dig energi i vardagen
  9. Trädgårdsmöbler ska vara tåligare än vanliga möbler
  10. Lugn i kropp och själ
  11. Letar du efter en ny och pålitlig cykel?
  12. Förbindelser över sundet?
  13. Ta ett lån för att köpa ny cykel
  14. Köp de bästa träningsredskapen för att komma i form
  15. Kom äntligen igång med gymmandet
  16. Utrustning för löpträningen
  17. Fitness är inte bara en hobby, men en livsstil!
  18. Unika träningsmetoder som sätter igång motivationen igen
  19. Att ta hand om sig mellan träningarna
  20. Kom igång med träningen hemma
  21. Har du problem med pronationen?
  22. Så väljer du rätt sängram
  23. Få ordning på hemmagymmet
  24. Inred ett hemmagym som komplement
  25. Skriv ner dina målsättningar för din träning
  26. HAR DU EN MODERN OCH ATTRAKTIV LIVSSTIL?
  27. Every pleasure is to be
  28. Heaven it in so upon so life
  29. Said could convince her and
  30. Simple and regular than
  31. Replenish itself
  32. Pityful a rethoric ques
  33. If several languages coalesce
  34. When I hear the buzz
  35. Cattle i green first good
  36. Pronunciation more common
  37. She reached the first hills
  38. To achieve this it would be necessary
  39. I neglect my talents
  40. She packed her seven versalia
  41. Heaven and earth seem
  42. The blind texts it is an almost
  43. I should be incapable
  44. Evening be whose seasons
  45. Plants are noticed by me
  46. Their pronunciation and their most
  47. Unknown plants are noticed
  48. Grammar resulting language
  49. It is a paradisematic country
  50. Hello world!
  51. Then they are still using her
  52. Could refuse to pay expensive
  53. Could impress upon paper
  54. Her for their projects again
  55. Heaven and earth seem
  56. Where it came from it
  57. When darkness overspreads
  58. Then she continued her way
  59. My soul is the mirror
  60. Into the belt and made

Motion är ett omtalat ämne. Du kan läsa om dess fördelar i oändligt många tidskrifter, bloggar och artiklar på nätet. Att träna är bra, ingen tvekan om den saken. De mest framstående fördelarna berättar vi mer om i nästa rubrik. Men vad ska du tänka på när du ska träna? Först och främst gäller det att ha rätt klädsel beroende på sporten du valt att utöva.

Underkläder anpassade för träning är ett måste. Dessa kombineras med T-shirts och tights som absorberar fukt och svett. Skorna är en väldigt viktig komponent. Passande skosnören som håller träningsskorna på plats är ett tillbehör som du också bör lägga din uppmärksamhet på. Läs mer på https://www.feetunique.se/

Fysiska och psykiska fördelar med träning

Motion har både fysiska och psykiska fördelar. När du tränar regelbundet blir du starkare och får bättre immunförsvar. Det är de två mest omtalade fysiska fördelarna med motion. Vilka är de psykiska? Här kommer en lista:

  • Du blir på bättre humör – det är allmänt känt att motion ökar adrenalinnivån i kroppen vilket direkt leder till att du blir gladare
  • Du blir mer koncentrerad och produktiv – träning ger mer energi och förhindrar den vanligt förekommande nedstämdheten som man kan få på arbetsplatsen (detta gäller speciellt om du har ett stillasittande jobb)
  • Du får ett bättre minne – träning ökar produktionen av celler i hippocampus, den delen av hjärnan som ansvarar för ditt minne och inlärning. Ett bättre minne gör att du lättare kan lära dig nya saker.
  • Du får en bättre självkänsla – motion leder till att kroppen blir fastare och i bättre form. Självkänslan hänger ihop med vårt utseende och är därför en aspekt som klart förbättras.
  • Hjälper mot missbruk – fysisk träning kontrollerar missbruk om du är beroende av tobak eller alkohol.

Hur väljer du passande träning?

Det finns många och olika former av motion. Hur väljer du en träning som passar dig? Det är relativt enkelt, även om det kan verka svårt. Lättast är det att faktiskt tänka på vad du gillar att göra. Ifall du är en väldigt lugn person som trivs med långa promenader och ett lugnt tempo så kan yoga passa dig väldigt bra.

Om du gillar att ta ut dig mer så kan löpning eller träning på gym passa dig bättre. Gillar du att vara med andra människor och motionera i lag så är fotboll, basket, handboll eller innebandy en bra idé. Utgå alltid från vad du själv tycker extra om och hur du är som person.